Sierpień, 2013

Dookoła miasta / Dookoła miasta

Poniedziałek, 19 sierpnia 2013 | dodano: 19.08.2013

Po kilkudniowej przerwie związanej z urlopem nierowerowym w końcu dosiadłem swoją maszynę i objechałem okolicę.

Do południa wypad w okolice Cytrynowa zobaczyć jak idzie stawianie kolejnej elektrowni wiatrowej - są już gotowe fundamenty

Pod wieczór rundka Kruchowo, Pasieka, Święte.

Nierowerowy urlop nie był do końca nierowerowy, gdyż na długi weekend wybyłem do Szklarskiej Poręby, gdzie akurat przez całe 4 dni odbywał się Festiwal Rowerowy o którym dowiedziałem się po przyjeździe na miejsce.

Po festiwalowym rejonie pokręciłem się w 3 dzień kiedy to odbywał się Bike Maraton

oraz skoki rowerowe na poduchę

Najwięcej jednak emocji dostarczyły wyścigi dzieciaków. Co tu się działo... kurz, płacz, straszne wypadki (które na szczęście nie spowodowały poważnych obrażeń) i walka do samego końca.

Krótki film z Bike Maratonu Dziecięcego

_

Z pracy

Wtorek, 13 sierpnia 2013 | dodano: 13.08.2013

Do pracy

Poniedziałek, 12 sierpnia 2013 | dodano: 12.08.2013

Do pracy przez Krzyżówkę.
Na rynku w Gnieźnie przypadkowe spotkanie z Marcinem, Piotrem i Łukaszem.
Gadugadu, rundka na Wenecji, akcja przeprowadzona przez Piotra o kryptonimie "ratujmy krzywe koło małoletniego" i do pracy.

Do pracy / Z pracy

Niedziela, 11 sierpnia 2013 | dodano: 11.08.2013

Skorzęcin / Duszno

Sobota, 10 sierpnia 2013 | dodano: 10.08.2013

Po południu wyskoczyłem do Skorzęcina na obiad.

W drodze do Skoja w Bieślinie trafiłem na wielki głaz, który niedawno musiał pojawić się przy drodze. Solidny kawał kamienia. Próbowałem na niego wejść, ale nie udało się :P

Będąc w lesie postanowiłem że do Skoja wjadę od strony Piłki.

"Z kamerą wśród zwierząt"

Jadę, jadę a tu zaraz przed Piłką na wąskiej drodze krowy mi wylazły zza zakrętu... jak się okazało poganiane przez nerwowego rolnika (ktoś też powinien mu tak ździelić drągiem po plecach). Usunąłem się z drogi żeby mnie czasem nie stratowały.

W Piłce wpadłem na pomysł, że pojadę dawno nie jechanym, terenowym odcinkiem z fajnymi podjazdami i zjazdami - tam gdzie kiedyś biegła trasa gnieźnieńskiego maratonu rowerowego. Filmik z zjazdu (przy okazji przetestowałem mnocowanie na ramie od roweru):

W Skorzęcinie jak zwykle ludzi sporo.

Film ze zjazdu po schodach i lans na deptaku

Na plaży poprzyglądałem się śmiałkom którzy zdecydowali się na "blob jump".

Krótki filmik z kilku skoków nagrany aparatem

Następnie pojechałem coś zjeść i stwierdziłem że w Skoju z lekka przesadzają z cenami. Nie dość że drogo, to jeszcze strasznie oszczędnie z produktami :/

Miałem już opuścić ośrodek, a tu zaczepiła mnie zrozpaczona matka, z pytaniem czy nie widziałem czasami gdzieś jej dziecka, które zaginęło w tłumie ludzi. Postanowiłem więc pomóc i zawróciłem. Zrobiłem po raz kolejny objazd ośrodka tym razem w poszukiwaniu 4-letniej zguby. Niestety nie udało mi się go odnaleźć, ale mam nadzieję że się szczęśliwie odnalazł.

Po powrocie do domu, wyskoczyłem jeszcze na punkt widokowy do Duszna na zachód słońca. Niestety zachodzące słońce zasłoniły dzisiaj chmury.

W okolice tego domu muszę się przejechać następnym razem, gdyż są tam bardzo fajne widoki.

Z pracy / Miasto

Piątek, 9 sierpnia 2013 | dodano: 09.08.2013

Rano powrót z pracy po opadach deszczu.

Wieczorem w odwiedziny do dziadka, a w drodze powrotnej trafiłem na lądowanie LPR'a.

J.Wieśniata / Do pracy

Czwartek, 8 sierpnia 2013 | dodano: 08.08.2013

Po południu nad Jezioro Wieśniata ochłodzić się pod wodą.

Wieczorem do pracy. Na przejeździe kolejowym z sygnalizacją "piękny" pokaz rolnika w traktorze skąd się biorą wypadki na przejazdach kolejowych. Zignorował sygnalizację świetlną i śmignął przez tory jak lokomotywa pędząca prawie 100 km/h była w odległości jakieś 300 metrów od przejazdu. Tym razem mu się udało.

Do pracy / Z pracy / Miasto N

Środa, 7 sierpnia 2013 | dodano: 07.08.2013

Gołąbki 2 - Test kamery Redleaf RD32

Wtorek, 6 sierpnia 2013 | dodano: 06.08.2013

W południe kurier przyniósł zakupioną nową zabawkę - kamerę sportową Redleaf RD32. Kamera ma kąt widzenia 120*, jest wodoszczelna do głębokości 20 metrów, nagrywa w HD z klatkowaniem 30 kl/sek, w zestawie jest kilka różnego typu mocowań kamery.

Po zapoznaniu się z obsługą, ruszyłem przetestować jak się kamera spisuje na rowerze i w wodzie. Obsługa prosta za pomocą 3 przycisków i kolorowych diód LED.
Ruszyłem w kierunku Gołąbek testując różne sposoby mocowania kamery. Powstał z tego taki film (montowane na szybko :P )

Na Gołąbkach postanowiłem zawitać nad jezioro Wieśniata, gdzie jest zdecydowanie czystsza woda i nie ma tylu ludzi... ale żeby nie było za pięknie są tu stada natarczywie atakujących much końskich ;)

Zajechałem i jest super, bo jestem tu sam. Po chwili nadjechał łub-łub-wóz i wyszła para poszukiwaczy skarbów, którzy koło mojego rowera zaczęli szukać zgubionego wczoraj pierścionka. Szukali, szukali nic nie znaleźli i po chwili zjechała się grupka dzieciaków, które jak zwykle narobiły sporo hałasu i mi trochę wodę zmąciły, ale film wyszedł całkiem znośnie

Ogólnie jak za cenę 239 zł kamera nagrywa całkiem spoko. Jeżeli ktoś jest zainteresowany zakupem tej kamery to warto się pospieszyć bo taka dobra cena z darmową wysyłką jest tylko w jednym sklepie internetowym - tak to wszędzie kamera kosztuje kilkadziesiąt złotych więcej.

Z pracy / Gołąbki / Miasto

Poniedziałek, 5 sierpnia 2013 | dodano: 06.08.2013

Rano powrót z pracy.

W południe z Mateuszem na Gołąbki.

Wieczorem rundka po mieście.