Lipiec, 2019

Wtorek, 30 lipca 2019 | dodano: 05.08.2019

Skorzęcin

Niedziela, 28 lipca 2019 | dodano: 05.08.2019

W ten upalny dzień stwierdziłem że przejadę się do Skorzęcina zobaczyć jak ludzie cisną się jak śledzie w puszcze na Ośrodku Wypoczynkowym. Już na parę km od ośrodka zanosiła się że będzie grubo bo wisiały już tablice że wjazdu na OW nie ma z powodu braku miejsc,parking leśny przed OW też już cały zawalony autami - oczywiście rowerem dojechać można bezproblemowo.

Na wodzie ruch jak na Marszałkowskiej w godzinach szczytu, a na plaży ścisk masakryczny.

Objechałem całą plażę i dałem dyla 1 km dalej na plażę dla VIPów, gdzie ludzi sztuk 10 - można było oddać się na spokojnie kąpielą w chłodnej wodzie.

Gdy głód zaczął doskwierać wróciłem na OW, gdzie spotkałem Krystiana na swoim nowym super sprzęcie. Pogadaliśmy chwilę przy zapiekance, objechaliśmy OW i ruszyłem na Gniezno - w połowie drogi upał dał mi się tak we znaki że złapał mnie jakiś kryzys i wlokłem się niemiłosiernie na rezerwie energetycznej.

Sobota, 27 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Poniedziałek, 22 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Podjechałem zobaczyć pod teatr nowoczesną fontannę - "Wytrysk Faraona", z której bekę ma cała Polska ;)

Znikające jeziora z kryształową wodą

Czwartek, 18 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Standardowa wycieczka, którą odbywam prawie każdego roku aby zobaczyć stan degradacji jezior, które dopadł lej depresyjny kopalni odkrywkowej powodujący wysychanie tych jezior.

Na Krzyżówce nowa żwirownia na polanie spowodowała powstanie zbiornika wodnego.

Dojazd przez Ostrowite Prymasowskie, Skubarczewo, przyjemnymi szutrami w lesiekoło dębu i Anastazewo.

Pierwsze jezioro (to z najczystszą chyba wodą) to Jezioro Budzisławskie - wyspa przy plaży w Trębach Starych standardowo już od jakiegoś czasu nie jest wyspą i dojechałem na nią nawet rowerem.

Następnie nad tym samym jeziorem podjechałem na moją ulubioną plażę z urokliwą zatoką na Grabcach. Ojjj duże zmiany nastąpiły od mojej ostatniej wizyty w tym miejscu. Zatoka już prawie nie jest zatoką - ostatnio jeszcze tam pływałem, a teraz wody już tylko po kostki.

Nad Jeziorem Suszewskim i Mrówieckim w sumie zmian większych nie zauważyłem, a jeziora te miały najszybszy ubytek w pewnym czasie bo tafla w szybkim czasie obniżyła się o dobre 3 metry.

Jezioro Suszewskie niedługo rozdzieli się na dwa odrębne jeziora.

Następnie zajechałem do Przyjezierza nad Jezioro Ostrowskie. Najpierw ogromna plaża wojskowa, gdzie po dawnym dnie jeziora jeździ się jak po autostradzie - ubytek wody i niewielki spadek dna spowodował że plaże są szersze o ponad 50 metrów.

Główna plaża w Przyjezierzu też się powiększyła.

Standardowo w Przyjezierzu musiał być przystanek na gofra - zresztą już zaczął dokuczać brak energii.

Na koniec zajechałem jeszcze na plażę w Ostrowie - tam jednak różnic w stanie wody nie widać bo dno ma bardzo stromy spad.
W drodze powrotnej obrałem jeszcze kierunek na Trzemeszno i postanowiłem przetestować drogę skrótową omijającą Gębice. Okazało się że skrót na Procyń jest całkiem OK - droga polna przez las jest utwardzona.

W Popielewie zajechałem jeszcze zobaczyć na "plażę" posiedzieć w cieniu bo słońce i upał dały się dosyć mocno we znaki.

Posiedziałem chwilę jeszcze w Trzemesznie i wróciłem do Gniezna.

Środa, 17 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Wtorek, 16 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Trzemeszno

Poniedziałek, 15 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Poznań

Sobota, 13 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Do Poznania pociągiem pojeździć rowerem z Kamilą po stolicy Wielkopolski. Powrót do Gniezna też pociągiem.

Jankowo Dolne

Piątek, 12 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Najpierw na Łazienki z planem popływania na wakeboardzie. Niestety ludzi dużo więc odpuściłem czekanie (okazało się że piątek jest dniem darmowego pływania)

Pojechałem więc na plażę do Jankowa Dolnego popływać w jeziorze - w końcu wakacje są, a pogoda pod psem. Woda ciepła, ale po wyjściu zrobiło się tak zimno że prawie pogubiłem zęby ;)