Bałkany - Stolac-Medjugorje (Bośnia i Hercegowina) - dzień 9/12

Niedziela, 23 września 2012 | dodano: 04.10.2012

Bałkany - Stolac-Medjugorje (Bośnia i Hercegowina) - dzień 9/12

Dzisiejszego dnia odłączam się od grupy jadącej trasę 130 km i rozpoczynam trasę od jazdy autokarem przez wyżynę Popowo Polje.

Jedziemy sobie autokarem, główną drogą, a tu taka nietypowa przeszkoda

Po 60 km jazdy wysiadamy w miejscowości Stolac i dosiadamy rowery. Na początek czeka nas dosyć długi podjazd w konkretnym upale.

Widoki ze szczytu, mało urozmaicone.

Następnie dłuższy czas jedziemy przez typowe bośniackie boczne asfalty i wyjeżdżamy na punkcie widokowym na Rezerwat Hutovo Blato

Zjeżdżamy na dół kilkukilometrowym zjazdem i jesteśmy u podnóża jeziora. Niby to rezerwat, ale wzdłuż brzegów ludzie zrobili sobie wysypisko śmieci.

W Metkovic wjeżdżamy ponownie do Chorwacji i parę kilometrów dalej wracamy ponownie do Bośni i Hercegoviny

Po kilkunastu kilometrach zajeżdżamy nad piękne wodospady Kravica, gdzie chętni zażywają kąpieli lub wodospadowego prysznica w zimnych wodach Trebižat

Dzień powoli się kończy

O zachodzie słońca docieramy do Medjugorje, gdzie mamy nocleg.