Bałkany - Dubrovnik, Trebinje (Chorwacja/Bośnia i Hercegowina) - dzień 8/12

Sobota, 22 września 2012 | dodano: 02.10.2012

Bałkany - Dubrovnik, Trebinje (Chorwacja/Bośnia i Hercegowina) - dzień 8/12

Standardowo po 9 ruszamy w trasę. Prawie cała grupa trasę zaczyna od przepłynięcia odcinka z Cavtatu do Dubrovnika statkiem, ze względu na duży ruch na drodze.

Ja, Marcin i Mateusz postanawiamy do Dubrovnika dojechać rowerami, dzięki czemu nie omija nas przecudny widok na to miasto z góry.

W Dubrovniku mamy 3 godzinną przerwę na zwiedzanie miasta, która jest dla mnie udręką. Byłem już tutaj rok temu... ogólnie nie przepadam za takimi miejscami. Miałem zamiar pojechać do góry na most i punkt widokowy i tam poczekać na całą grupę, ale jak na złość nie mogłem znaleźć pilotów.

W końcu ruszyliśmy dalej w kierunku granicy bośniackiej

Parę kilometrów za Dubrovnikiem po zjechaniu z głównej drogi zaczął się podjazd w strasznym upale, ale za to całkiem ładne widoki był po prawej stronie.

Po jakiś 4 km podjazdu granica państwa - opuszczamy Chorwację i wjeżdżamy do Bośni i Hercegowiny, gdzie robimy postój przy pierwszym napotkanym sklepie, aby uzupełnić zapasy gdyż czeka nas długi odcinek po totalnym bezludziu. Tam miejscowy starszy pan z piwkiem próbuje nawiązać z nami kontakt i częstuje nas wszystkich czarnymi cukierkami (zapomniałem jak się zwały).

Zjeżdżamy z głównej drogi i jedziemy przez zniszczone w czasie wojny wioski (wojna zakończyła się 17 lat temu).

Przez te bezludzia jedzie się jakoś tak fajnie i bardzo szybko że nie udało mi się zatrzymać przy ciekawszych domostwach zniszczonych przez wojnę. Ogólnie z drogi strach schodzić, gdyż co chwilę napotykamy znaki ostrzegające o minach.

Około 17 docieramy do Trebinje, gdzie mamy nocleg w luksusowym hotelu w samym centrum miasta.

Kategoria Bałkany 2012, Zagranica

| 13:53 sobota, 6 października 2012 | linkuj vanhelsing - tak te cukierki miały taki podsmak anyżkowo-miętowy. Chyba NEGRO się zwały.
vanhelsing
| 08:10 środa, 3 października 2012 | linkuj Dla mnie też Dubrovnik był udręka, zawalona turystami kolejna atrakcja. Za to dla widoku z góry warto się było męczyć jadrańską magistralą. Cukierki o smaku anyżku?
| 21:28 wtorek, 2 października 2012 | linkuj Wow!!!!!!!!!!!!! Co za odskocznia od rzeczywistości.
| 21:00 wtorek, 2 października 2012 | linkuj Piękne błękitne kolory morza, świetne widoki!
| 20:57 wtorek, 2 października 2012 | linkuj Widoki super

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa uzcal