Wyspy Kanaryjskie (Lanzarote) 6/13

• Sprzęt niemoj
Poniedziałek, 7 lutego 2011 | dodano: 19.02.2011

Wyspy Kanaryjskie (Lanzarote) - dzień 6/13

Celem dzisiejszego wypadu jest Park Narodowy Timanfaya utworzony w 1974 r. i obejmujący obszar, w którym w latach 1730-36 miały miejsce jedne z ważniejszych i największych w historii wulkanologii erupcje wulkaniczne. Pomimo tego, że od ostatnich erupcji, które miały miejsce w 1824 roku, upłynęło już wiele lat, na terenie parku nadal istnieją miejsca, gdzie wciąż rejestrowana jest podwyższona aktywność geotermiczna.

Na początek trzeba jednak przejechać tą górkę. Jedna grupa jedzie dookoła asfaltami po w miarę płaskim terenie, a druga grupa przez górę.

Parę kilometrów jazdy na młynku i jesteśmy na szczycie... było ciężko. Po drugiej stronie jakże odmienny krajobraz

Zjazd po wulkanicznym piasku... Uga, Yaiza i wjeżdżamy do Parku Narodowego Timanfaya

Droga przez park...

Montañas del Fuego czyli Góry Ognia

Główną część parku można zwiedzać albo autobusem, albo na wielbłądach (fot. Ola)

Zjeżdżamy z asfaltu i dalej wśród zastygłej lawy jedziemy pod wulkan Caldera Blanca - nieźle tutaj nas wytrzęsło...

Rowery zostawiamy u podnóża wulkanu i dalej na piechotę wspinamy się na wulkan

Na górze wulkanu roztacza się piękny widok na wielki krater. (fot. Ola)

Dalej kręcimy się szutrami parku Timanfaya gubiąc kilka razy drogę i okrążając wulkany

ale dzięki temu trafiamy na bardzo fajny singletrack, gdzie ma biec trasa jakiś zawodów w kolarstwie

O godzinie 17 zdajemy rowery, wskakujemy do oceanu popływać i miło spędzamy ostatni wieczór na Lanzarote - jutro zmieniamy wyspę.
Taki ładny basen mieliśmy, a nie skorzystałem z niego ani razu.