BORNHOLM 2009 - dzień 3

Czwartek, 30 lipca 2009 | dodano: 03.08.2009

BORNHOLM 2009 - dzień 3/4

Pełna i dokładniejsza relacja, więcej zdjęć i video pojawią się na mojej stronie za kilkanaście dni - www.rowersebek.prv.pl

TRASA:
pole namiotowe Lejrplads Egeløkke - Allinge - Sandvig - Allinge - Olsker - Tejn - Stammershalle - Gudhjem - Osterlars - Ostermarie - Arsdale - Svaneke - Listed - Boishavn - Randklove - Saltuna - Melsted - pole namiotowe Lejrplads Slettegård

Ponownie pobudka przed 6:30, pakowanie się, toaleta i śniadanie i koło 8:30 ruszamy dalej w trasę.

W pobliżu pola namiotowego na którym nocowaliśmy znajduje się kamieniołom i muzeum.

Jedziemy dalej i docieramy do Sandvig

Uliczki w dużych miastach są dosyć wąskie, a ich domy mają specyficzną budowę.

Na Bornholmie płasko nie jest - trzeba się często namęczyć na podjazdach

Jak są podjazdy to i często trafi się także na zjazdy.

Największy w Danii wodospad Døndalen - niestety uśpiony, woda ledwo co leciała.

Jeden z parkingów dla rowerów. Ogólnie to rowery z bagażami zostawialiśmy w większości miejsc bez zapinania, jedynie jak gdzieś musieliśmy je zostawić na dłużej niż 30 minut to je zapinaliśmy. I nie ważne czy to był las, czy środek miasta, czy okolice plaży rower i bagaże czekały na nas zawsze nietknięte mimo że nikt ich nie pilnował.

W końcu udało nam się sfotografować z bliska krowy grzywaczki :P 2 dni wcześniej też na nie trafiliśmy, ale były daleko i tam Agenciara włożyła tyle serca w fotografowanie ich że nie zauważyła pastucha elektrycznego i ją trochę poraził prąd :P

Helligdomsklipperne - święte skały.

Tutaj już na dole tej skalistej zatoczki

Kawałek dalej był Sorte Gryde - schodziło się do niej po drabince na dół, gdzie trzeba było wbić się w odpowiedni rytm fal bo inaczej można było mieć mokre buty. Grota, a raczej szczelina ma 55 metrów długości i miejscami jest tak wąsko że można się sklinować między ścianami

Widok na jeden z wielu wiatraków na Bornholmie. Ten tutaj to wiatrak w Gudhjem.

Wąskimi uliczkami, pełnymi ludzi (w większości miast są pustki, a tutaj akurat były tłumy ludzi), gdzie było cały czas stromo w dół dotarliśmy do portu w Gudhjem.

Wyjazd z Gudhjem. Na większości dróg przez większość czasu są pustki - samochody spotykane są sporadycznie.

W oddali widok na wyspę Christianso

Skaliste wybrzeże w Aarsdale

Skocz do relacji dnia wg Agenciary (zdecydowanie lepsza i dokładniejsza)