[Beskidy 4/7] Beskid Mały - Magurka Wilkowicka i Żar

Środa, 20 maja 2020 | dodano: 21.06.2020

Początek trasy w większości znanymi już drogami rowerowymi i asfaltami do Wilkowic.
Okazuje się że na zachodnim zboczu Magurki znajdują się tutaj mało znane single rowerowe.

W Wilkowicach odbijam na podjazd (asfaltowy) na Magurkę Wilkowicką (907 m npm) (Altimetr.pl), który okazuje się w moich odczuciach najtrudniejszym podjazdem asfaltowym jakim przyszło mi podjeżdżać - umordowałem się na nim strasznie (Przełęcz Karkonoska nie była taka zła) dreptając na 22/32.

Przed zdobyciem szczytu odbijam kawałek w bok aby zobaczyć jaskinię Smocza Jama - Wietrzna Dziura.

Niestety żeby wejść do jaskini trzeba się troche poczołgać i wybrudzić, więc wejście do środka odpuszczam... tym bardziej że mieszkają tu najbardziej jadowite pająki w Polsce - sieciarze jaskiniowe. Jaskinia nie jest długa - korytarz ma 33 metry.

Na Magurce Wilkowickiej poczułem lekkie rozczarowanie - jest schronisko, jest polanka, ale niestety widoków za bardzo nie ma - drzewa wszystko zasłaniają. W jednym miejscu udało mi się jedynie znaleźć jakiś prześwit.

Zjazd z Magurki na przełęcz Przegibek nie należał do najłatwiejszych - momentami kamloty były takie, że trzeba było kawałek rower sprowadzić...

... czasami trafił się widok na Bielsko-Białą.

Z Przegibka zjazd drogą asfaltową do Międzybrodzia Bialskiego i znowu moje ulubione, kojące widoki na jeziora położone między zielonymi górami.

W Międzybrodziu Żywieckim podjechałem na lotnisko, gdzie rozłożyłem się na łące z przepięknym widokiem oczekując na przyjazd Gizeli, która już była w drodze ze Szczyrku.

Wjechaliśmy razem na górę Żar (761 m npm) - po raz drugi zawitałem na tej górze na tych "wakacjach". O tej godzinie były już tam pustki. Z góry Żar zjechaliśmy singlem Easy Line.