[Beskidy 3/7] - Enduro Trails Bielsko-Biała

Wtorek, 19 maja 2020 | dodano: 21.10.2020

Od rana znowu piękna pogoda. Po 9 ruszam w trasę - dzisiejszym celem są single Enduro Trails w Bielsku-Białej.

W Szczyrku trafiłem jak akurat dziewczyny trenowały skoki narciarskie na skoczni.

Początek trasy standardowo po pięknej, asfaltowej drodze rowerowej wzdłuż rzeki Żylicy.

W Buczkowicach odbiłem na szlak rowerowy podpatrzony na mapie, który prowadził bocznymi polnymi drogami. Gdzieś tam w okolicach Bielska-Białej stoi taki "potworek" - wygląda jak jakiś opuszczony lub niedokończony hotel.

Na Enduro Trails wbiłem od strony Bystrej, wjeżdżając dosyć krótkim, ale stromym podjazdem na Równie (610 m npm), gdzie akurat przebiega 2 sekcja trasy zjazdowej Twister.
Wbiłem na Twistera i zjechałem w dół - podobało mi się. Dużo stromych, profilowanych zakrętasów, chociaż brakowało mi trochę większych prędkości. Na trasie sporo hopek i trzeba jednak uważać żeby zbyt szybko lub ze złym przeniesieniem masy na nie nie wjechać i nie stracić kontaktu z ziemią bo umiejętności lotów w powietrzu na rowerze nie posiadam ;)

Zjechałem do centrum Enduro Trails, gdzie znajduje się mapa tras zjazdowych (jest tego naprawdę sporo) - więcej informacji TUTAJ

Na szkółce doskonalącej techniki jazdy posprawdzałem sobie umiejętności jazdy po przeszkodach, przejechałem średniego "konika", ale już na tego dużego nie miałem odwagi.
Z uwagi na to że czas był jeszcze dobry przejechałem sobie jeszcze prostego singla o nazwie Cyganka.

Zjechałem do Bielska-Białej i szlakiem rowerowym wzdłuż rzeki Białej ruszyłem na Szczyrk, gdzie całkiem przypadkiem trafiłem na znaną fabrykę produkującą pojazdy dla straży pożarnej.

Góral witacz w Mesznej.

Wróciłem do Szczyrku, gdzie ekipa gotowa była już do wyjścia na rowery. Okazało się że chcą jechać na Enduro Trails autem, więc auta poszły na bagażnik samochodowy i do centrum Enduro Trails wróciłem autem (w sumie mogłem tam zostać i sobie pozjeżdżać oczekując na ekipę)

Na popołudniową rozgrzewkę wybraliśmy na początek zjazd Cyganką - niby prosty i szybki singiel, ale ma miejsca które mogą skończyć się glebą.
Następnie podjazd singlem podjazdowym o nazwie Daglezjowy wbiliśmy na początek trasy zjazdowej Twister, którą już częściowo zjechałem przed południem.

Widok na Bielsko-Białą z punktu startowego Twistera.

No to pędzimy w dół... :)

Po zjeździe Twisterem, wbiliśmy (bo nie trzeba dużo podjeżdżać) na prosty i szybki singiel o nazwie "Stefanka", następnie znowu "Cyganka" i jeszcze 2 razy "Stefanka". Kusiło zjechać ponownie Twisterem, ale nie było chęci na pokonywanie długiego podjazdu :P

Video

Młodzi adepci kolarstwa górskiego uczą się jazdy w terenie i po przeszkodach :)