Marzelewo, Nekla, Giecz, Gułtowy... z MarcinGT / Gołąbki

Środa, 29 sierpnia 2012 | dodano: 29.08.2012

Prognoza pogody zapowiadała się optymistycznie więc postanowiłem wracać z pracy mocno okrężną drogą.
Na wycieczkę ugadałem się z Marcinem - naszym celem było zdobycie kilku "keszy" i zobaczenie kilku obiektów w okolicach Nekli.
Najpierw "kesz" przy pałacu w Czerniejewie.
Później lasami dotarliśmy do opuszczonej osady w Marzelewie, gdzie zdobywamy kolejnego "kesza". Miejsce bardzo klimatyczne... niestety chyba niezbyt długo jeszcze postoi, gdyż zaczęła się rozbiórka obiektów. Narazie rozebrany jest budynek stodoły.

Trzeba mocno uważać i patrzeć się pod nogi, gdyż w trawie tkwią dosyć głębokie studzienki bez zabezpieczenia włazem

Jeszcze kilka lat temu ktoś tutaj mieszkał

Do środka lepiej się nie zapuszczać bo stropy nie wyglądają zbyt stabilnie

Udajemy się przez Barczyznę do Nekli, gdzie przejeżdżamy obok urokliwego kościoła Św. Andrzeja Apostoła

Z Nekli jedziemy do Giecza - jedenego z najstarszych i najważniejszych ośrodków związanych z początkami państwa polskiego, gdzie kręcimy się po okolicy Grodziszczka.

Następnie udajemy się do miejscowości Gułtowy, gdzie stoi kolejny urokliwy kościółn i jest też "kesz"

W Siedlcu jest kolejny kościół wraz z "keszem"... dzisiejsza wycieczka to prawie jak pielgrzymka... od kościoła do kościoła.
Jest to najdalszy punkt dzisiejszej wycieczki, więc robimy zwrot i wracamy na dom.

Na odsłoniętych częściach jest upalnie, na szczęście wracamy lasami

Robimy dłuższą (15 min) przerwę nad Jeziorem Baba.

W Cielimowie zdobywamy kolejnego "kesza" w miejscu lądowania Jana Pawła II w 1979 roku.
W Kędzierzynie rozdzielamy się i każdy jedzie w swoim kierunku do domu.

Jeden z wielu namiotów na polu namiotowym koło Nowej Wsi Niechanowskiej... dzieło namiotnika czeremszaczka ;)

Babowóz napotkany przed Miatami

Po obiedzie ponownie na rower i wypad na Gołąbki popływać w jeziorze.

Seba | 17:38 czwartek, 1 listopada 2012 | linkuj Fajne zdjęcia, fajna pasja!!!
| 19:19 czwartek, 30 sierpnia 2012 | linkuj Kościółek w Nekli jest bardzo ładny taki malowniczy
| 06:32 czwartek, 30 sierpnia 2012 | linkuj grigor86 - może czarną mszę ktoś sobie tam odprawiał :P

jelon85 - pogoda rewelacyjna, tylko słońce w większości nie pasowało do zrobienia zdjęć

bobiko - wiedziałem że jest kesz w Gieczu i celowo go opuściliśmy :P

| 21:49 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj ps: Niedawno wróciliśmy z Marzelewa, zdjęliśmy skrzyneczkę.
| 21:47 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj Nie chce nic mówić ale opuściłeś kesza w Gieczu ;).

Taka ciekawostka, usłyszana oniegdaj od Kerampa: podobno jest ktoś, kto jest zameldowany w Marzelewie ;).
| 20:51 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj Pogodę to na prawdę trafiłeś dzisiaj rewelacyjną...Kościół Św. Andrzeja wygląda jak miniaturka pomiędzy tymi drzewami:)
| 20:07 środa, 29 sierpnia 2012 | linkuj Co to za satanistyczne napisy na ścianie jednego z tych opuszczonych domów!? Brrrr

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zycie