Poznań

Sobota, 9 maja 2020 | dodano: 27.05.2020

Po powrocie z pracy z uwagi na piękną pogodę chodziło mi po głowie że trzeba gdzieś w dalszych okolicach pojeździć sobie rowerem. Ostatecznie padło na Poznań, na spontaniczny wypad zgłosił chęć także Pan Jurek, więc rowery w auta i pognaliśmy Hondami na Poznań.

Objazd zaczynamy od przejażdżki Wartostradą, gdzie w końcu jest okazja zobaczyć nowo otwarty, ogólnodostępny kompleks ścianek wspinaczkowych

Następnie rundka na Malcie

Przejażdżka ścieżką w koronach drzew.

Koronawirus "szaleje" więc przed galeriami pustki - ostała się tylko dziewczynka malująca słoneczko.

Robimy rundkę po uliczkach Strego Miasta.

i uderzamy na Cytadelę, gdzie można odpocząć sobie w fajnych klimatach

dłuższą przerwę na przegryzienie "czegoś" z plecaków robimy w Rosarium

Z Cytadeli przez Park Sołacki wbijamy na ścieżki rowerowe nad Jeziorem Rusałka - tu chyba większość Poznania postanowiła spędzać czas wolny bo na leśnych drogach masa rowerzystów

Na molo na Strzeszynku

Dojeżdżamy do Kiekrza, gdzie robimy postój na plaży na kilkanaście minut i wracamy do Poznania trasą przy jeziorze Kierskim.

Lokomotywa pod poznańskim stadionem.

Następnie jedziemy do Lubonia gdzie mamy zaproszenie na kawę do Natalizy i Bartosza. Na miłych pogaduchach mijają dwie godziny.

W drodze powrotnej odwiedzamy jeszcze raz Szachty, ale tym razem jedziemy głównym szlakiem z przystankiem pod wieżą widokową.

Dzień powoli dobiega końca więc kierujemy się na parking przez Dębinę, Starołękę i na Hetmańskiej wbijamy na Wartostradę, gdzie dołożyliśmy cegiełkę do rekordu (na liczniku rowerzystów umiejscowionym na Wartostradzie w tym dniu został ustanowiony nowy, dzienny rekord rowerzystów, którzy przemknęli obok licznika)