Powidz, Przybrodzin, Skorzęcin

Niedziela, 10 maja 2020 | dodano: 14.05.2020

Pogoda dzisiaj nie taka fajna jak wczoraj, więc do południa zastanawiałem się gdzie tu pojechać. Ostatecznie padło pojechać na lenia (autem z rowerem) do Powidza.
Ilość ludzi zaskoczyła mnie - był mały problem ze znalezieniem miejsca parkingowego.

Jezioro Powidzkie

Ruszam nowo zbudowanym bulwarem przy jeziorze, który ciągnie się aż do samego Przybrodzina. W sumie jest jeszcze cały czas jako plac budowy - nawierzchnia jest zrobiona, ale brakuje jeszcze ławek i oświetlenia.

"Pawełka" w wersji wodopoju jeszcze nie spotkałem. Pawełki są znane w całej Europie - robi je gnieźnieńska firma.

W Przybrodzinie dużo spokojniej - za dużo ludzi nie ma.

Z Przybrodzina udaję się w kierunku Skorzęcina zobaczyć co słychać na ośrodku wypoczynkowym.

Przyczepka rowerowa do przewozu dzieci może posłużyć jako przyczepka dla rowera po awarii - ktoś zmielił przerzutkę tylną.

Śmieszne alpaki w Wylatkowie

Po wyjeździe z singla na polną drogę w lesie - okropna kurzawa robiona przez samochody.

W Skorzęcinie ludzi dużo więcej niż w Powidzu, ale szybko się oczyściło bo zaczęło przelotnie padać. Po deszczu przebrałem się w kąpielówki i pierwszy raz w tym roku wskoczyłem do jeziora popływać sobie - woda bardzo przyjemna.

Po kąpieli powrót ponownie nad Jezioro Powidzkie.

Na plaży wciągnąłem sobie gofra.

i pognałem znowu bulwarem na Przybrodzin, a następnie dalej na Ostrowo na dziką plażę. Tam pojechałem trochę obadać teren po wyciętym tataraku i trafiło mi się takie fajne spotkanie z bocianem czarnym

Gdzieś w wyciętym tataraku po drugiej stronie jeziora.

W oczekiwaniu na kolację...

Powrót do Powidza w poszukiwaniu ciekawego miejsca do obserwowania zachodu słońca.

Po zachodzie słońca i opustoszeniu bulwarów na wyżerkę wyszły duże ilości gęgaw.

Dobrze sobie tak posiedzieć nad jeziorem po zachodzie słońca.