sebekfireman prowadzi tutaj blog rowerowy

Rowerowy fotoblog Sebka

Nowy kokpit poświęcony śniegiem...

  • DST 5.24km
  • Teren 1.00km
  • Czas 00:24
  • VAVG 13.10km/h
  • Sprzęt RIP - Accent ElNorte
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 24 marca 2009 | dodano: 24.03.2009

Całkowita wymiana kokpitu - na wymianę poszła kierownica, chwyty, manetki i klamki. Miałem też wymienić pancerze, ale lenistwo wzięło górą i zostawiłem stare. Z wymiany jestem średnio zadowolony - klamki Avid'a w porównaniu do Alivio mają jakąś dziwną, niewielką modulację siły hamowania, manetka na przodzie SLX'a ma strasznie duży skok przez co niewygodnie się wrzuca większe zębatki nie mówiąc już o systemie 2-Way Release, który nie wiem na co jest gdyż przy ruchu cynglem w drugą stronę prędzej sobie palucha połamię niż dam radę zrzucić zębatkę, manetka na tył Alivio działa przepięknie, ale zajmuje tyle miejsca że ledwo co na kierownicy się zmieściła, a o chwytach Author AGR Ergo-2 narazie ciężko mi się wypowiedzieć. Jak narazie z klamkomanetkami Alivio ST-MC20 było zdecydowanie lepiej.
Za długo nie pojeździłem, gdyż chwilę po wyjeździe rozszalała się taka śnieżyca z silnym wiatrem, że kompletnie nic na oczy nie widziałem, a jak dojechałem do domu to byłem cały biały...

Nowy kokpit


A "majstry" nadal skaczą po kominie...




komentarze
Winq
| 00:23 sobota, 28 marca 2009 | linkuj No to niezłe przygotowanie.
Ja mam to co mam i mi się podoba.
Choć tylną przerzutkę na Shadow bym chętnie wymienił ;)
sebekfireman
| 10:19 piątek, 27 marca 2009 | linkuj Ja to mam całkiem inne podejście w tym temacie... ta waga to aż taka ważna nie jest jak o tytuł Mistrza Polski nie walczę ;) - miałem kiedyś 10 kg maszynę, teraz mam 13 kg i jeździ się w sumie tak samo - ani się średnie nie zmieniły, ani miejsc gorszych na zawodach się nie zajmuje, jedyne co to ciężej po schodach się wnosi - ale to tylko lepiej na mięśnie robi ;)
A skuscić diabeł raczej nie skusi szybko - jedynie braki osprzętu na 8 biegów mogą mnie do tego zmusić - a te narazie mam zabezpieczone na 2-3 lata ;)
Winq
| 00:31 piątek, 27 marca 2009 | linkuj Ano da się obejść
Ale tak dla satysfakcji to bajer
Jeśli więc są fundusze to można przeskoczyć, ale już na dobrą kategorię najlepiej. Żeby to prócz przełożenia uszczknęło nieco z wagi.
Sam jeździłem na 7speed wuchtę czasu. Później trochę na 8speed, aż rower ukradli.
Przyznajesz jednak, że diabeł kusi i w końcu skusi kiedyś ;)
sebekfireman
| 13:49 czwartek, 26 marca 2009 | linkuj mementos - te klamkomanetki Alivio z ekranikiem na dole miałem poprzednio - produkt rewelacyjny - przejeździły ze mną bezawaryjnie przez ponad 27 tys. km. i służą dalej innemu rowerzyście. A zmiana podyktowana w sumie tylko chęcią przetestowania czegoś nowego. A czy to XT czy Alivio to mało istotne - najważniejsze żeby prawidłowo biegi przerzucały, a obie klasy to zapewniają.

Winq - ja nie widzę najmniejszego sensu przechodzenia na napęd 9 biegowy, chociaż momentami diabeł strasznie kusi, ale mu się nie daję ;) A jestem na NIE dlatego że jest drożej, 9biegowy wymaga większej precyzji działania, kaseta 9 biegowa nie daje w sumie dodatkowo żadnego przydatnego przełożenia (dochodzi jedynie przełożenie 32 lub 34 bez którego da się spokojnie obejść).
Winq
| 12:46 czwartek, 26 marca 2009 | linkuj Tylko dlaczego nie chcieć przechodzić na 9sp??
Jeśli chodzi o kwestię finansową, to jak najbardziej rozumiem. Inne chyba by do mnie nie przemawiały.
Jak miałem 7sp, to chciałem mieć 8 czy 9. Jak już miałem 8 to i tak marzyła się 9sp.
W szosówce mam 9sp, a teraz bym chciał 10, do tego Campagnollo wypuściło przecież już 11sp.
To w końcu daje większą płynność przełożeń.
Może też i to dziecinne podejście.
Ale jak to twierdzą kobiety : "facet to duże dziecko" ;-p
mementos | 10:27 czwartek, 26 marca 2009 | linkuj kokpit jak w 747.
a co do manetek: chyba jestem dinozaurem, ale jeszcze używam klamkomanetek Alivio(tych z 'dolnymi' ekranikami)... i pomimo gleb, dzwonów, szlifów działają całkiem, całkiem. może nie jest to XT, ale jak ktoś nie chce przejść na 9sp to wielkiego wyboru nie ma:/

tak czy inaczej: nich Ci dobrze służy.
Winq
| 15:34 środa, 25 marca 2009 | linkuj No kokpit wygląda nieźle.
Do klamek Avida i manetek powinieneś Sebek przywyknąć. Mam takie klamki, manetki co prawda XT, ale mimo małych dłoni ze spokojem sobie radzę ;)
sebekfireman | 22:06 wtorek, 24 marca 2009 | linkuj djk71 - oj wydaje mi się że może być ciężko bo kciuk już mi nie rośnie ;)

miciu22 - przynajmniej jest inaczej niż u wszystkich ;)

mogilniak - a może nie wiedzą że o wiele wygodniej da się pracować na wysokości... musisz przyjechać i przedstawić im ofertę
mogilniak
| 20:02 wtorek, 24 marca 2009 | linkuj Fajnie ten kokpit sie prezentuje, niczym w samolocie...

Lamagi te majstry, zgłosiliby się 15km do mnie do Gniezna, to by nie musieli skakac a by sobie po kominie pojeździli :P
miciu22
| 18:49 wtorek, 24 marca 2009 | linkuj Niezła mieszanka manetkowa :D
djk71
| 17:58 wtorek, 24 marca 2009 | linkuj Pewnie wkrótce przywykniesz, oby... :-)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa chnaw
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]