[Szczawno-Zdrój 1/4] Dookoła zamku Książ

Czwartek, 28 lipca 2016 | dodano: 03.08.2016

W końcu jakiś wyjazd w urlopie który wypalił. Z rowerami udaliśmy się w okolice Wałbrzycha. Dojazd pociągiem. Wyjazd o 5 i ok 10:30 byliśmy już na miejscu. Jechało się bardzo przyjemnie gdyż pociąg "Kamieńczyk" miał nowe wagony z częścią rowerową. Nocleg mieliśmy w Szczawnie-Zdrój gdzie trzeba było dojechać już na rowerach - na dzień dobry czekał nas kilometrowy podjazd z nachyleniem 7%, później w dół, znowu podjazd i jesteśmy na kwaterze.

Po ogarnięciu się około godziny 13 ruszamy w trasę. Najpierw na dzielnicę Podzamcze gdzie w Decathlonie muszę załatwić wymianę towaru. Zwrot przebiegł bezproblemowo. Z Podzamcza całkiem dobrą infrastrukturą rowerową wyjeżdżamy za Wałbrzych i udajemy się na teren zamku Książ - na dzień dobry wylądowaliśmy na punkcie widokowym z pięknym widokiem na zamek. Chciałem jeszcze zobaczyć diabelskie mostki, ale nie udało mi się ich znaleźć i już od dłuższego czasu męczył nas dosyć mocno głód, więc udaliśmy się na dziedziniec zamkowy - ludzi pełno, ceny kosmiczne ale kebaba i frytki w znośnej cenie udało się znaleźć :)

Wąwóz Pełcznicy widziany z zamkowego dziedzińca

Plan jest aby objechać sobie dookoła Księżański Park Krajobrazowy. Widok na zamek od tyłu - od strony miejscowości Pełcznica.

Dalsza trasa bez większych atrakcji. Przejeżdżamy las po drodze z czerwonym błotem i dopiero na wyjeździe z lasu zaczynają się fajne widoki na masyw Chełmca

Przejeżdżamy przez Strugę wzdłuż rzeki Czyżynki, gdzie trafiają się takie mroczne budynki mieszkalne z okropnym otynkowaniem i bajzlem na podwórkach.
Dojeżdżamy do Szczawna Zdrój i udajemy się jeszcze od tyłu na Stadninę Dworzysko - jadąc tu mamy możliwość podziwiania bardzo fajnych widoków na Chełmiec.

Dworzysko - całkiem tu ładnie, a widoczny na zdjęciu budynek powoduje że można się tu czuć prawie jak w alpejskich miejscowościach :)

Kręcimy się następnie po pagórkowatym, zadbanym Parku Szwedzkim, gdzie zajeżdżamy na punkt widokowy z widokiem na Góry Wałbrzyskie.

Następnie zjeżdżamy na główny deptak w Szczawnie Zdrój i udajemy się do Parku Zdrojowego, gdzie na leżakach przy kwiecistych klombach wciągamy solidnego gofra.

Kategoria Góry

mogilniak | 22:55 sobota, 6 sierpnia 2016 | linkuj Dalsza okolica, ale po drodze do Wałbrzycha jest Wrocław :) Nie wiem czy dobrze, ale troche jestem...
| 08:10 piątek, 5 sierpnia 2016 | linkuj mogilniak - to trochę taka dalsza okolica od Wrocławia - obeznany dobrze jesteś w terenach Wałbrzycha?

Gość - miasto Wałbrzych historie faktycznie ma ciekawe, ale ogólnie robi przygnębiające wrażenie (ta starsza część). O węglu nie wspominałem bo pieca na węgiel nie mam ;)
Gość | 00:40 piątek, 5 sierpnia 2016 | linkuj i to jest taki znak czasu ,ani slowa o kopalniach wegla ,a przeciez to sie tam u podnoza Chelmca zaczelo ,paru pastuchow zobaczylo ze jak ognisko oblozy sie tymi czarnymi kamieniami to dluzej i mocniej grzeje i tak sie zaczelo ,a dalej to juz burzuje....,w Walbrzyszku do dzisiaj sa powierzchniowe wychodnie wegla ,a na dzielni Sobieszow wegiel mieli w piwnicy bez dowozu...,to ciekawe miasto z porcelany ,nie tylko zloty pociag
| 22:14 środa, 3 sierpnia 2016 | linkuj Fajne pagórki tam, aż chce się jeździć :)
mogilniak | 20:42 środa, 3 sierpnia 2016 | linkuj Kurdez aż jestem zły. Jak będziecie w tych okolicach dawajcie znać. Może jak ja bym nie mógł się wybrać to jacyś znajomi by byli, by pokazać ciekasze trasy

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa oduma