Na Trójstyku [6/6] - Barzdorfer See, Powrót do domu

Niedziela, 17 sierpnia 2014 | dodano: 26.08.2014

To już ostatni dzień pobytu, w który zostaje nam powrót na dworzec kolejowy do Zgorzelca. Tym razem dojedziemy tam przez Niemcy poruszając się fragmentem trasy rowerowej wzdłuż Nysy i Odry (Oder-Neisse Radweg). Wyjeżdżamy o 8:30, na drogach pusto i do tego wiatr wieje w plecy, więc jedzie się bardzo przyjemnie.

Po drodze zajeżdżamy pod Klasztor St. Marienthal, gdzie znajduje się opactwo cysterek które jest najstarszym, do dziś nieprzerwanie działającym żeńskim klasztorem cysterskim na terenie Niemiec.

Następnie odwiedzamy sztuczne jezioro Berzdorfer See, które powstało po zalaniu kopalni odkrywkowej.
Barzdorfer See

Na plaży z białym piaskiem robimy sobie godzinny postój na wygrzewanie się na słońcu.

Później ruszamy dalej świetną trasą rowerową biegnącą dookoła zbiornika.

Po drugiej stronie jeziora wiatr ostro hula. Fale i szum jak nad morzem, czyli wymarzone miejsce dla wing i kitesurferów.

W Zgorzelcu wjeżdżamy do Polski, gdzie udajemy się na dworzec Zgorzelec Miasto, który robi upiorne wrażenie przez niszczejący budynek nieczynnego dworca (aż dziwne że tego jeszcze nikt nie wyburzył). Około 14 wskakujemy w pociąg i wygodnie jadąc szynobusami, po 3 przesiadkach i 390 km jazdy pociągiem, o godzinie 22:40 wysiadamy w Trzemesznie.

Kategoria Zagranica

grzess
| 20:05 wtorek, 16 września 2014 | linkuj Fajnie było poczytać jak ktoś opisuje moje okolice.
micor
| 12:55 środa, 27 sierpnia 2014 | linkuj Co za super wyprawę na granicach państw sobie zrobiliście. Super krajobrazy i tereny do jazdy. A ta ścieżka przy jeziorze idealna dla P. Jurka :D
| 09:43 środa, 27 sierpnia 2014 | linkuj Co dobre szybko się kończy :P Super fotorelacja! Nie mogę się napatrzeć na te trasy rowerowe przeplatane drogami asfaltowymi i pomostami :) Widać, że jak się chce to można wszystko zrobić z korzyścią dla ludzi :)
| 19:04 wtorek, 26 sierpnia 2014 | linkuj Super wycieczka i super fotki.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zdraz