Toruń, kamieniołomy Piechcin... z Anetką

Piątek, 25 kwietnia 2014 | dodano: 26.04.2014

Dzisiaj ze względu na silny wiatr z wschodu postanowiliśmy z Anetką wybrać się na wycieczkę do Torunia. Żeby nie walczyć z wmordewindem trasę do Torunia pokonaliśmy z samego rana pociągiem, powrót do domu natomiast miał się odbyć rowerem.

Po dojeździe do Torunia o godzinie 8 na początek ruszyliśmy rowerami na punkt widokowy na Kępie Bazarowej skąd roztacza się ładny widok na toruńską starówkę.

Fontanna Cosmopolis

Następnie wjechaliśmy na starówkę, gdzie zawitaliśmy pod Krzywą Wieżą...

i pomnikiem Mikołaja Kopernika

Kolejnym punktem było lotnisko Aeroklubu Pomorskiego, gdzie poza kilkoma stojącymi samolotami nic się nie działo.
Odwiedziliśmy również "Szpital Copernicus" znany z serialu Lekarze, który jak się okazało jest fikcyjnym szpitalem i niestety żadnego z odcinków w czasie naszej obecności nie kręcono :/

Następnie ponownie zajechaliśmy na Starówkę, a następnie na Bulwar Filadelfijski nad Wisłą, gdzie zrobiliśmy sobie drugie śniadanie

Pod przyczółkiem mostowym na bulwarze, schowała się cała banda krasnoludków :P

O 11:30 czas było się zbierać i opuścić Toruń, więc ruszyliśmy wałami wiślanymi w kierunku Nieszawki

Dalsza trasa biegła przez ładne lasy wzdłuż Zielonej Strugi, która miała barwę bardziej brunatną. Szkoda że nie zajrzeliśmy do głębokiego jaru jaki tworzy rzeka oraz nad 2 metrowy wodospad, ale niestety o tych ciekawostkach dowiedziałem się dopiero po powrocie do domu.

Dalej trasa biegła wyludnionymi asfaltami na których momentami wiatr bardzo nam pomagał. W okolicy miejscowości Leszcze teren trochę się pofałdował.

W Wojdalu trafiliśmy na spore żwirownie

W porze obiadowej trafiliśmy do Piechcina, gdzie zrobiliśmy zakupy w markecie i pojechaliśmy na kamieniołomy...
Kamieniołom Piechcin

zrobić sobie piknik na półce skalnej nad wielką i głęboką na sto metrów dziurą.

Ciężarówki urobek wywożą na wysoką hałdę

Następnie wjechaliśmy na wcześniej mijany zalany kamieniołom. Na wjeździe pojawiły się nowe znaki zakazujące wstępu, kąpieli, łowienia ryb, robienia zdjęć, które trochę mnie zaniepokoiły, ale okazało się że tablica jest tylko po to aby wisieć, straszyć i ostrzegać, gdyż wszystko odbywa się po staremu - czyli ludzie chodzą tu normalnie, łowią ryby i nikt nie przegania, ani aparatu nie konfiskuje za robienie zdjęć

Zakazana sesja zdjęciowa na zalanym kamieniołomie

Skała Wielki Nos

Po pokazaniu zalanego kamieniołomu Anetce, ruszyliśmy dalej na Mogilno. Tutaj wiatr zaczynał trochę przeszkadzać i aby uzupełnić energię zatrzymaliśmy się w Mogilnie na dużą porcję lodów. Ze względu na późną porę odpuściliśmy sobie Duszno i pognaliśmy do Trzemeszna. Odprowadziłem Anetkę do NWN i po zachodzie słońca wróciłem do domu.

Trasa na mapie:

Kategoria Inne ciekawe

rmk
| 17:48 poniedziałek, 28 kwietnia 2014 | linkuj Krasnoludki mnie rozbroiły :)
domingo
| 09:08 poniedziałek, 28 kwietnia 2014 | linkuj Kamieniołom robi wrażenie. I ten kamień "Wielki nos" - zarąbisty. Cała wycieczka z pomysłem.
| 08:39 poniedziałek, 28 kwietnia 2014 | linkuj bobiko - to był piątkowy trip :P Aneta za chwilę trzysetki będzie walić ;)

Monica - kamieniołomy i kopalnie są super. W dalszej okolicy jest u mnie tego sporo i każde odwiedziny tych miejsc jest ciekawe. W Twoich rejonach nic takiego chyba nie ma - jedynie żwirownie jakieś możesz znaleźć, które są tylko małą namiastką.

jelon85 - Poznań odpadł, gdyż grigorowe tereny przejechalibyśmy bez przewodnika no i powrót pociągiem z Poznania wieczorem mógłby nie należeć do przyjemnych - tłumy ludzi.

marcingt - wielkiego nosa nie widziałeś bo na nim stałeś :P
| 21:57 niedziela, 27 kwietnia 2014 | linkuj Wreszcie udało się trafić na sprzyjające warunki pogodowe :) Jak ja tej skały Wielki Nos wcześniej nie wypatrzyłem? ;)
matisliswider
| 11:48 niedziela, 27 kwietnia 2014 | linkuj Dobry trip ! :)
| 06:43 niedziela, 27 kwietnia 2014 | linkuj Co tu dużo pisać kamieniołomy są piękne fajne widoki i super wycieczka.
| 21:49 sobota, 26 kwietnia 2014 | linkuj Miał być Poznań, a wyszedł Toruń:) Super wypad i świetna fotorelacja!
Monica
| 20:20 sobota, 26 kwietnia 2014 | linkuj Toruń piękne miasto, super pomysł na wycieczkę ;-) Piękne te kamieniołomy, zwłaszcza ten z turkusowym jeziorem. Nigdy nie widziałam kamieniołomu i nie sądziłam że są one takie ładne.
| 19:42 sobota, 26 kwietnia 2014 | linkuj W sumie zajebisty pomysł na sbotniego tripa :) i z Anety wyrasta rasowy turystyk ;)
JaczaQ
| 19:34 sobota, 26 kwietnia 2014 | linkuj Kamieniolom świetne miejsce :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa potot