Z pracy przez Rogowo / Krzyżówka

Czwartek, 24 kwietnia 2014 | dodano: 25.04.2014

Ranek powitał deszczem i miałem już zamiar odwołać wizytę w Rogowie, ale na szczęście po kilkunastominutowych opadach zaczęło się przejaśniać, więc ruszyłem okrężną drogą do domu przez Rogowo.

Kwiaty bardzo sobie upodobały torowisko

Wiosenne kolory

W Modliszewku wyjechałem na krajową 5 i pognałem w kierunku skarpy nad Wełną, ale najpierw zatrzymałem się pooglądać jeszcze raz efekt wycinki lasu pod drogę ekspresową S5.
W tym miejscu stał kilkusetletni dąb, którego ostatnie dni życia można zobaczyć u Szymona - http://jelon85.bikestats.pl/1084919,Mielno.html

Dalsza część to szukanie przejazdu do skarpy... trzeba było poruszać się rowerem po terenie wycinki. W tym miejscu ma powstać węzeł drogowy.

Dotarłem w końcu na skarpę nad rzeką Wełną.

Jak się zachciało sprowadzać na sam dół to musi się chcieć i wprowadzić :P

W Mielnie mogłem pooglądać stare dęby szypułkowe, z których najstarszy ma około 800 lat i 710 cm średnicy

Wiosna nad Jeziorem Dziadkowskim

Za Kowalewem spotkałem się z Szymonem, który wyjechał mi na przeciw i dalej już w towarzystwie zajechaliśmy do Rzymu.

Następny przystanek był w Rogowie przy kościele, w którym niecały miesiąc wcześniej spłonął dach (info)

Następnie śmignęliśmy przez rezerwat Mięcierzyn, gdzie miałem zwidy i konar drzewa wziąłem za dzika z młodymi :P

Dalej śmigaliśmy cały czas lasami

z postojem nad punktem czerpania wody w Sarnówku, gdzie rechoczące z nas żaby miały sesję zdjęciową

Na koniec odwiedziliśmy jeszcze plażę na Gołąbkach i poobserwowaliśmy z daleka wyspę na Jeziorze Kruchowskim

W Kruchowie się rozdzieliliśmy i każdy śmignął w kierunku domu.

Pod wieczór pognałem na Krzyżówkę przechwycić Anetkę.