Lipiec, 2019

Gorzuchowo / Miasto

Czwartek, 11 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

W kierunku Kłecka ruszyłem główną drogą z uwagi na krycie się w tunelu aerodynamicznym koparki, która "zaciągnęła" mnie aż do Brzozogaju.

Wiertnia gazu w Pruchnowie

W Kłecku zajechałem zobaczyć na plażę, aby dowiedzieć się czy w tym roku wypożyczalnia sprzętu pływającego jest nadal darmowa. Podjechałem też na most kolejowy nad Jeziorem Gorzuchowskim. Nad Jeziorem Gorzuchowskim Małym Kłecko odwaliło sobie niezły bulwar spacerowy ze ścieżką rowerową.

Dalej pognałem w kierunku Gorzuchowa do mrocznego miejsca gdzie palone były zielarki, które uważane były za czarownice.

Powrót do Gniezna przez Zakrzewo, Dębnicę

Wieczorem jeszcze raz na rower i runda po mieście

Środa, 10 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Wieczorna runda po mieście .

Gnieźnieńskie piramidy - na jedną nawet wjechałem rowerem i zjechałem co prawie zakończyło się OTB bo ścianka z tyłu okazała być się bardziej stroma niż ta z przodu :D

Poniedziałek, 8 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Krótka trasa na pocztę odebrać ciężką pakę.

Do Konina nad "Lazurowe Jezioro"

Niedziela, 7 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Wraz z Kamilą wybraliśmy się dzisiaj w kierunku Konina pooglądać tamtejsze atrakcje korzystając z ułatwienia w postaci silnego wiatru w plecy.

Początek trasy przez Krzyżówkę, Skubarczewo, zamek w lesie, Anastazewo, Budzisław Kościelny.

W Zberzynie standardowo trzeba było zajechać nad kopalnię odkrywkową węgla brunatnego - okazało się że od północy dziurę już zasypują.

W Ślesinie ludzi sporo bo akurat odbywały się Dn Ślesina i miała przyjechać gwiazda w osobie samego Zenka :)

Kolejny punkt wycieczki to ociekający złotem Licheń, gdzie zrobiliśmy przy okazji przerwę obiadową.

Dalej między stawami i przez Gosławice dojechaliśmy na "plażę" nad Jezioro Gosławskie gdzie jest fajny widok na elektrownię Pątnów, która wygląda tu jak płynący Titanic (podobno w nocy efekt jest znacznie lepszy)

Kolejny punkt programu to Lazurowe Jezioro w Koninie - okazało się że od ostatniej wizyty drogi w tym rejonie się trochę pozmieniały i musiałem się trochę naszukać jak dojechać nad brzeg - niestety trzciny w rozkwicie, pochmurno więc efektu lazuru nie było zbyt mocnego.

Na koniec jeszcze przejazd przez dłuuuugiii most w Koninie nad Wartą, gdzie wiało przeokropnie - nie dało się utrzymać prostego toru jazdy, przejazd bulwarami, odwiedzenie Starego Rynku i zajechaliśmy na dworzec gdzie wskoczyliśmy w pociąg.

Kamila pojechała pociągiem na Poznań, a ja wysiadłem we Wrześni. Pociąg do Gniezna odjeżdżał dopiero za 2 godziny, więc stwierdziłem że nie będę tyle czekał i szybkim tempem pognałem na Gniezno pustą krajówką - dojechałem przed pociągiem i przed deszczem :)

Sobota, 6 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Krótka runda po mieście, gdzie mnie dopiero oświeciło że dzisiaj Dni Pary - i znowu atrakcje przejdą koło nosa :(

Można było pojeździć nawet drezyną.

Czwartek, 4 lipca 2019 | dodano: 31.07.2019

Runda po mieście.

Ostatni stary strop Trzech Mostów przestał istnieć.

Pakszyn - Lawendowe Zdroje

Środa, 3 lipca 2019 | dodano: 04.07.2019

Od rana po mieście - zimno się coś zrobiło.

Pod wieczór ponownie na rower i mimo paskudnego wiatru pojechałem na Pakszyn.

Wybieg z kozami w Cielimowie

W Pakszynie, na Lawendowych zdrojach sezon w pełni - fiolet aż bije po oczach i mimo zwykłego dnia sporo ludzi.

Koniec dnia z pięknym zachodem słońca nad lawendowymi polami.

Trzemeszno

Wtorek, 2 lipca 2019 | dodano: 04.07.2019

Do Trzemeszna z silnym wiatrem w plecy. Na miejscu objechałem stare trasy i stwierdziłem że wszystko zrobiło się strasznie zapuszczone :(

Powrót pod paskudny wmordewind.

W Gnieźnie, w Parku Trzech Kultur stanęły schładzacze :)

Poniedziałek, 1 lipca 2019 | dodano: 04.07.2019

Coś nie mam ostatnio czasu na rower. Dawno nie robiłem dokładniejszego objazdu miasta więc teraz objechałem wszystkie ciekawsze miejscówki.

Kacza rodzinka spotkana na Wenecji.

Na 3 mostach prace cały czas trwają pełną parą i rozwiązała się w końcu zagadka w jaki sposób poszerzają ten most przy zachowanym ruchu pociągu. Cała tajemnica tkwi w tym że robią to fragmentami - po 2 tory (a na moście jest od 4 do 6 torów)