Nocna jazda za kometą / Lawendowe Zdroje

Wtorek, 14 lipca 2020 | dodano: 16.07.2020

O północy wskoczyłem na rower i postanowiłem pooglądać świecące napisy na gnieźnieńskich osiedlach i zobaczyć kometę C/2020 F3 (NEOWISE).

Jeden z napisów prezentuje się tak (jest ich ogółem chyba 6)

Po wyjeździe za miasto kometę na niebie było już widać elegancko gołym okiem, ale zdjęcie jej tak łatwo nie będzie zrobić (okazuje się że Canon SX700 przy długich naświetlaniach wprowadził za dużo ograniczeń i wyciągnąć więcej światła z nocy się nie da - trzeba będzie wgrać moda CHDK, który znosi wszystkie ograniczenia)

W Wełnicy na moście - panorama na Gniezno.

Trafił się również wschód księżyca :)

Kometa kiepsko widoczna jest zaraz nad moją głową.

W domu wylądowałem po 2 nocy.
O godzinie 14 po przeglądzie prognoz pogody stwierdziłem że jest dzisiaj idealna pogoda na wypad rowerem nad morze - próba szybkiego ogarnięcia trasy na Kołobrzeg się udała, ale poległem na reszcie i stwierdziłem że do godziny 18 nie wyrobię się dodając do tego co najmniej 2 godziny drzemki. Zostało pokręcić po okolicy...