Morasko, Szachty

Niedziela, 7 kwietnia 2019 | dodano: 12.04.2019

Wpakowałem rower w "Jadźkę" i pojechałem do Poznania, gdzie czekała na mnie Kamila, która robiła dzisiaj za rowerowego przewodnika - zawitałem w końcu w Rezerwacie Meteorytów Morasko. Wiosenne ciepło spowodowało że na rowery wyszły dzisiaj tłumy Poznaniaków.

Najpierw odwiedziliśmy punkt widokowy na Morenowej, który robi bardzo pozytywne wrażenie, chociaż nie ma tam żadnej infrastruktury... widok jednak jest super.

Następnie zjechaliśmy do Rezerwatu Meteorytów Morasko. Rezerwat szału nie robi - ot takie zwykłe oczka w lesie. Lepsze mam w lasach na Brzozówcu - może tam też spadły fragmenty meteorytu? :P

Następnie czekało nas przebijanie się (chodnikami, ścieżkami rowerowymi) przez Poznań w rejon Lubonia, gdzie znajduje się zespół glinianek - Szachty (Grigor i Ania - wasza fotorelacja sprawiła że tu dzisiaj zajechałem).
Miejsce bardzo fajne - jest wieża widokowa i labirynty asfaltowych ścieżek rowerowo/pieszych między stawami.

Niestety robiło się już późno, słońce zbliżało się ku zachodowi, więc nie było czasu na zjechanie wszystkich tamtejszych ścieżek. Zrobiliśmy jeszcze rundę po wzgórzu Jana Pawła II w Luboniu i trzeba było wracać w miejsce gdzie zostawiłem auto.

| 14:03 wtorek, 16 kwietnia 2019 | linkuj Bez dwóch zdań widok byłby lepszy niż z Dziewiczej Góry... może kiedyś na Morasku wieża jakaś powstanie w końcu.
| 12:00 poniedziałek, 15 kwietnia 2019 | linkuj Faktycznie taka wieża jak na Szachtach przydałaby się na Górze Moraskiej. W tym rezerwacie Morasko też byłem kilka lat temu i odniosłem takie samo wrażenie. Dla przeciętnego zjadacza chleba, jest to raczej wątpliwa atrakcja ;)
| 19:31 sobota, 13 kwietnia 2019 | linkuj Szkoda, że w Morasku, gdzie wznosi się Góra Moraska 153 m n.p.m. nie ma żadnego punku widokowego, bo dopiero stamtąd byłby przepiękny widok na cały Poznań i okolice, kto wie czy nie lepszy od Dziewiczej Góry.
W Morasku promują meteorytowy rezerwat, który może i jest atrakcją, ale bardziej dla geologów niż dla zwykłego turysty, który o stokroć większą satysfakcję czerpałby z widoku panoramy na stolicę Wielkopolski z najwyższej góry okolic Poznania, z chęcią za to płacąc.

A za Szachty dziękuj Trollkingowi, bo to on nam pokazał to ładne miejsce :-)
anka88
| 17:57 sobota, 13 kwietnia 2019 | linkuj Cieszymy się, że udało nam się Was zachęcić do odwiedzenia Szacht. Bardzo ładne fotki. Super.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa nosza