Wzdłuż Wisły, Narwii i Kanału Żerańskiego - Twierdza Modlin i Zegrze

Środa, 22 sierpnia 2018 | dodano: 26.08.2018

Po wycignięciu roweru z auta okazało się że w przednim kolej nie ma powietrza, więc było trzeba najpierw załatać dziurę.
Około 11 ruszyłem w trasę. Najpierw na wały wiślane obierając kierunek na Modlin

Większość trasy biegła dosyć nudnym odcinkiem po wale przeciwpowodziowym. Później zjechałem na drogę o małym ruchu pojazdów (asfaltowe drogi rowerowe dopiero się w tej części robią) przejechałem mostem Wisłę i Narew i znalazłem się na terenie Twierdzy Modlin, która okazała się dosyć mocno zaniedbana. Większość obiektów twierdzy nie jest w żaden sposób zagospodarowana.

Widok na Warszawę z Twierdzy Modlin

Po pobieżnym obejrzeniu Twierdzy Modlin wróciłem na drugą stronę rzeki Narew i ruszyłem szlakiem wzdłuż tej rzeki na Zalew Zegrzyński.
Początek trasy robił bardzo dobre wrażenie - później było coraz gorzej - wąskie ścieżki po zarośniętych wałach, dziurawe drogi po piachach biegnące przez odludzia gdzie rosły tylko krzaki i nawet rzeki nie było widać. Swoje zrobił też upał że odcinek średnio mi się podobał.

Ciekawej dopiero zaczęło się robić od Elektrowni Wodnej na rzece Narew w miejscowości Dębe - w oddali świtał już most nad ujściem Narwii z Zalewu Zegrzyńskiego.

Zalew Zegrzyński to spory obszar wody. Wjechałem na most oraz obadałem południową część tego zbiornika wodnego - woda brudna opanowana chyba przez sinice.

Po posileniu się ruszyłem w kierunku Warszawy świetną ścieżką o długości kilkunastu kilometrów biegnącą samiutkim brzegiem Kanału Żerańskiego.

Fajna konstrukcja do wjazdu na most - na kołach 26 da się wjechać na styk.

Kanał Żerański żegnam takim fajnym widokiem.

W Warszawie wjeżdżam na super drogi rowerowe, przekraczam Wisłę Mostem Północnym i przez Lasek Młociński docieram do Łomianek.

Mapa trasy:

Kategoria Inne ciekawe

| 21:07 niedziela, 2 września 2018 | linkuj Widok na Kanał Żerański w wieżowcami i PKiN miazga!!!
| 12:21 czwartek, 30 sierpnia 2018 | linkuj Max80 - nie mam pojęcia jak u niej z jazdami

jelon85 - turdno powiedzieć... w jednym miejscu znalazłem jakąś kasę i jeden z budynków można było odpłatnie oglądać, a reszta obiektów żyje sobie własnym życiem na dosyć sporym terenie, część jest też terenem wojskowym z zakazem wstępu.
| 20:20 środa, 29 sierpnia 2018 | linkuj Bardzo fajny pomysł na wypad rowerowy! Fotorelacja - super!
Jest jakaś możliwość zwiedzania twierdzy z przewodnikiem czy każdy na własną rękę to ogląda?
Max80 | 22:37 niedziela, 26 sierpnia 2018 | linkuj Koleżanka Aneta już nie jeździ?
| 21:17 niedziela, 26 sierpnia 2018 | linkuj Warszawskie wieżowce robią wrażenie. Jestem fanem warszawskiego skyline''u. Ciekawą wyrypę sobie zafundowałeś. A J. Zegrzyńskie też niczego sobie.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ocztw