Kórnik - kwitnące magnolie

Piątek, 20 kwietnia 2018 | dodano: 09.05.2018

Dzisiaj był idealny dzień aby zrobić sobie wycieczkę do Kórnika do arboretum gdzie rozkwitły już magnolie.
Z Anetą ruszamy po godzinie 10 prostą trasą na Środę Wielkopolską przez Czerniejewo i Neklę.

W Środzie Wielkopolskiej stawiają mocno na rowerzystów - dookoła zbiornika wodnego zrobiona jest taka fajna ścieżka rowerowa i w samym mieście też można napotkać sporo infrastruktury rowerowej.

Całkiem szybko udaje się dotrzeć do Kórnika, do którego wjeżdżamy przyjemną promenadą nad jeziorem od strony Bożydara.
Kupujemy bilety do arboretum i można oddać się podziwianiu kwitnących magnoli, które robią niesamowite wrażenie

Cis

Powrót prawie tą samą drogą - zmienił się jedynie wariant z Kórnika do Środy gdzie jedziemy przez Januszewo (znacznie gorsza trasa pod względem komfortu jazdy). Całodzienna jazda w pełnym słońcu daje trochę popalić i nieźle opala na kolarsko.
Chwilę po zachodzie słońca dojeżdżam do Gniezna... i tym sposobem wpadła pierwsza setka