Objazd serwisówek S5 - Piekary, Pyszczyn

Widok ze Wzgórza Lecha.

Na drogi biegnące przy S5 wjeżdżam od strony Piekar

Czołg na S5

Na węźle Kłecko odbijam na Oborę i tam boczną drogą dojeżdżam ponownie do S5 - okazało się że do mostu na Zdziechowe da się dojechać z prawej strony S5 - drogi polnej nie było na mapie.
Dalej pojechałem na Pyszczynek zobaczyć pod most S5 nad Strugą Gnieźnieńską - tutaj okazało się że na mapach też są braki (już uzupełniłem), gdyż serwisówką można przejechać na drugą stronę Strugi. Niestety za dużo tam kręcić się nie chciałem bo pod mostem jest parking sprzętu budowlanego wykorzystywanego przy budowie S5.

Kawałek dalej w skarpie S5 zauważyłem dziwną rzecz - czyżby wody gruntowe wybijały ze skarpy?

Dojechałem do drogi na Krzyszczewo i pojechałem polną drogą przy torach na most kolejowy nad czarną rzeką - Strugą Gnieźnieńską - nie jest zbyt efektowny.

Objechałem Krzyszczewo i zjechałem jeszcze nad jezioro w Pyszczynie przekonać się czy woda w nim też jest tak okropnie czarna i śmierdząca jak w Strudze Gnieźnieńskiej. Woda w jeziorze jest niestety kiepskiej jakości, ale zdziwiłem się bardzo bo okazało się że Struga nie wpływa do jeziora tylko przepływa metr obok - od jeziora dzieli ją tylko nasyp.

| 18:22 poniedziałek, 29 maja 2017 | linkuj GrubyTno - wiem, że z garbarni płynął tą strugą cały syf, ale czemu ta woda jest cały czas taka czarna jak już od wielu lat garbarnia nie działa. Struga wpada do Wełny i dalej jest Ławiczno. Byłem tam kajakiem - woda w tym jeziorze wygląda jakby wrzała, a po wbiciu wiosła w dno następuje istny armagedon.
GrubyTno
| 09:06 sobota, 27 maja 2017 | linkuj Tak czarna woda istnieje za sprawą działań dawnej garbarni. Cały ten syf kończy swój bieg w niezwykle zasyfionym jeziorze Ławiczno, gdzie woda wygląda jak smoła. Trudno uwierzyć, że ktoś kiedyś do tego dopuścił...

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa sobot