sebekfireman prowadzi tutaj blog rowerowy

Rowerowy fotoblog Sebka

Miasto... test koła po wymianie obręczy

  • DST 10.20km
  • Teren 4.00km
  • Czas 00:35
  • VAVG 17.49km/h
  • Sprzęt Leader Fox Evolution
  • Aktywność Jazda na rowerze
Sobota, 13 lutego 2016 | dodano: 13.02.2016

W deszczowy czwartek podjąłem decyzję że czas wymienić obręcz przy przednim kole, która miała już prawie 28 tys. km przebiegu. Obawiałem się że lada moment może się przetrzeć na wylot (w sumie nigdy mi się to jeszcze nie przytrafiło, gdyż wcześniej koła zawsze podlegały wymianie przed 30 tys. km).
Przy wymianie postanowiłem zastosować pewien patent, który sobie wymyśliłem. Wszystkie skrzyżowania szprych posklejałem taśmą i dopiero wtedy zacząłem odkręcać nyple i ściągać starą obręcz. Dzięki temu nie musiałem się bawić w ustawianie szprych - wystarczyło nałożyć nową obręcz i po kolei wkręcić wszystkie nyple.


Po godzinie koło było "gotowe". Kolejne 1,5 godziny zajęło centrowanie, które udało się w 95% - występowało w kilku miejscach niewielkie milimetrowe bicie w pionie, ale nie miałem już cierpliwości na doprowadzanie tego do perfekcji, a występujące bicie nie powinno być odczuwalne.
Dzisiaj wybrałem się na testową przejażdżkę i jest wszystko OK.

Starą obręcz Remerx Dragon RMX 4519 postanowiłem rozciąć na pół i zobaczyć jak blisko było do przetarcia. Doznałem niemałego szoku, gdyż do przetarcia była jeszcze bardzo daleka droga (podejrzewam że spokojnie dociągnąłbym do 50 tys. km)




komentarze
mogilniak | 21:44 poniedziałek, 22 lutego 2016 | linkuj W swojej szczytowej formie przetarcia miałem na przelot, nie musiałem rozcinać tylko miejscami widać było dętkę :) Groziło rozejściem się części zewnętrznej z oponą od reszty ze szprychami
sebekfireman
| 18:24 niedziela, 14 lutego 2016 | linkuj GrubyTno - niestety nic nie jest doskonałe - i vki i tarcze mają swoje wady i zalety. Zakładałem obręcz Accent Offrider - od 3 lat walała się w piwnicy i czekała na założenie.
GrubyTno
| 17:58 niedziela, 14 lutego 2016 | linkuj Dosyć ciekawy patent na zakładanie nowej obręczy o ile zakłada się tą samą :) Co teraz za obręcz założyłeś? Przy tarczówkach za to trzeba się martwić o grubość tarcz. Faktycznie obręcze do V-brake''ów wolno się zużywają...
GrubyTno
| 17:41 niedziela, 14 lutego 2016 | linkuj Dosyć ciekawy patent na zakładanie nowej obręczy o ile zakłada się tą samą :) Co teraz za obręcz założyłeś? Przy tarczówkach za to trzeba się martwić o grubość tarcz. Faktycznie obręcze do V-brake''ów wolno się zużywają...
sebekfireman
| 23:22 sobota, 13 lutego 2016 | linkuj maniek1981 - jak masz hamulce typu vbrake to klocek hamuje obcierając o obręcz, czego efektem jest wycieranie bocznej części obręczy... po czasie obręcz się przeciera na wylot. Przy hamulcach tarczowych nie trzeba sobie tym głowy zaprzątać.
maniek1981
| 23:12 sobota, 13 lutego 2016 | linkuj Nawet nie wiedziałem, że coś się tam może przetrzeć. Gdzie to się wyciera, w którym miejscu? Bo dopiero się o tym dowiaduję :)
sebekfireman
| 15:06 sobota, 13 lutego 2016 | linkuj Teraz już wiem że granicę ewentualnego przetarcia mogę mocno zawyżyć :)
jerzyp1956
| 14:59 sobota, 13 lutego 2016 | linkuj Trzeba było jeszcze śmigać....ale kto to wie kiedy się skończy.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa nekzz
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]