Bożacin (budowa drogi S5) / Kordos

Piątek, 29 maja 2015 | dodano: 30.05.2015

W południe postanowiłem się przejechać do Bożacina zobaczyć jak idą prace przy końcowym węźle drogi S5. Dojazd przez Gościeszyn i Długi Bród

Skarpa nad zakolem Wełny zepsuta całkowicie - wygląda na to że końcówkę drogi przerzucą tutaj mostem.

Most nad Wełną na starej drodze w Drogoradzie został zniszczony - tej decyzji nie potrafię zrozumieć, gdyż tutaj "eska" chyba nie pobiegnie. Coś jednak majstrują na dole skarpy i mimo wszystko jakiś mostek chyba będzie.

S5 w kierunku Modliszewka

Smrodzianka została uregulowana i chyba też mostu się doczeka.

Miejsce postojowe na Głęboczku doczekało się zadaszenia :)

Pojechałem dalej zobaczyć czy może pojawił się mostek nad Wełną na szlaku pieszo/rowerowym. Niestety mostku nadal nie ma. Myślałem żeby przejść może tutaj na bosaka przez rzekę bo głębokość na wysokość kolan, ale Wełna dzisiaj strasznie śmierdziała ściekami i miała jakąś taką szarawą barwę. Do tego kamienie były mocno oszlamione.

Pojechałem koło Wełny aż do miejsca gdzie wypływa z jeziora Ławiczno z nadzieją że może tam jakiś mostek się znajdzie, albo jakieś wycięte drzewo będzie umożliwiało przejście na drugą stronę, ale niestety nic takiego nie ma. Została więc jazda lasami do leśniczówki w Brodach i tam przekroczenie rzeki mostem.

Konie leśne z Dębówca ;)

W Kozłowie spotkałem żurawią rodzinę. Młode żurawie dosyć śmiesznie wyglądają :P

Późnym popołudniem jeszcze raz na rower - tym razem z Anetką i pojechaliśmy na Kordos posiedzieć nad jeziorem.