Białe plamy na mapie w okolicy

Piątek, 16 stycznia 2015 | dodano: 16.01.2015

Przeglądając mapy postanowiłem zbadać w okolicy drogi, którymi nigdy nie jeździłem.
Na początek znanymi drogami udaję się na Jerzykowo. Po drodze towarzyszą mi ładne widoki na Jezioro Ostrowite.

Przed Jerzykowem, w okolicach Hubertówki postanawiam obadać tamtejsze szuwary, które okazują się kompleksem stawów, z których niedawno dokonano spuszczenia wody. Jestem zaskoczony ile tego tutaj jest - jeden, drugi, trzeci, czwarty... staw, co chwilę jakieś kanały odwadniające, zapory. Podoba mi się ta miejscówka. Objechałem wszystko dookoła.

W jednym z kanałów trafiają się nawet pomarańczowe karpie koi.

W Jerzykowie koło figurki wjeżdżam na nieznaną trasę, którą dojeżdżam do Miławy. Następnie główną trasą kieruję się na Słowikowo i na wjeździe do Słowikowa skręcam w lewo na nieznaną trasę, która powinna mnie doprowadzić do Kamieńca.
Nieznana trasa okazuje się być świetna pod względem widokowym. Na początku jedzie się na wzniesieniu z widokiem na dolinę mokradeł rzeki Małej Noteci, później czeka zjazd i zaczynają się pofałdowane łąki.

Po wjechaniu na kolejne wzniesienie czeka zjazd do doliny rzeki Wylatówki, która w pobliskiej Małej Noteci kończy swój bieg i zaraz później czeka kolejny podjazd...

...z którego można popatrzeć sobie z góry na Jezioro Miławskie,a po drugiej stronie trafia się dosyć głęboki polodowcowy dołek, w którym kiedyś zapewne było oczko wodne

Dalej zaczynają się pola i w jednym z miejsc roztacza się przyjemny widok na mokradła Małej Noteci. Między drzewami prześwituje też Jezioro Kamienieckie.

Wyjeżdżam na znaną trasę z Kamieńca do Trzemżala. W miejscowości Dysiek skręcam w kolejną nieznaną drogę polną, która powinna mnie wyprowadzić do Szydłowa. Z Szydłowa kieruję się nieznaną drogą do miejscowości Mijanowo przez Szydłowo Drugie. Z tej drogi przy dobrej pogodzie fajnie będzie widać Wał Wydartowski. Z Mijanowa znanymi już drogami dojeżdżam do domu.

Monica
| 20:05 wtorek, 20 stycznia 2015 | linkuj No i tyle fajnych nowych miejsc i dróg w bliskiej okolicy. Też tak lubię ;-)
| 06:11 sobota, 17 stycznia 2015 | linkuj anetkas - bardziej bym powiedział że kaczor, któremu zabrali zabawki (wodę).

maniek1981 - mapa topograficzna na geoportal. Lepszej mapy do wyszukania szczegółów i ścieżynek w terenie nie ma.
| 23:30 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj Ciekawy wypad. Tą ścieżkę z Jerzykowa do Miławy znam, ale pozostałych podobnie jak Ty wcześniej nie kojarzę. Z jakich map korzystasz? Daj znać kiedy zamierzasz obadać te nieznane rejony, może mi przypasuję. Po cichu liczę, że w przyszłym tygodniu już uda mi się wsiąść na rower :-)
Arnoldzik | 21:41 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj Przepięknie ;)
anetkas
| 19:29 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj Stoisz jak rasowy bażant :P
| 17:12 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj jelon85 - jeszcze parę ciekawych, nieznanych miejsc znalazłem na mapach w bliskiej okolicy więc będzie co odwiedzić. Karpie wyprzątnięte konkretnie - przyglądałem się czy coś nie zostało w dołkach, ale nie było nic. Zastanawia mnie jak oni wodę w tych stawach uzupełniają.
| 16:48 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj Bardzo fajny wypad w nieznane, który widzę zakończył się ciekawymi odkryciami w terenie :)
Wszystkie karpie ze stawów na święta wysprzedane i interes zamknięty :D

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa pragn