Miasto / Popielewo... test nowej zabawki do robienia zdjęć

Piątek, 18 października 2013 | dodano: 18.10.2013

Szybki wypad na rower przetestować nową zabawkę do robienia zdjęć, którą po kilku miesiącach czatowania udało się wyrwać w super cenie. I mam dylemat jak diabli: po wielu latach zdradzić niepokonanego Canona na rzecz Samsunga WB750?
Za Samsungiem przemawia szybkość uruchamiania i AF, większy ZOOM, szerszy kąt, jaśniejszy obiektyw, bracketing, zdjęcia seryjne 8 kl/s, tryb panoramy, mniejsze rozmiary ale nie ma tam samowyzwalacza ponad 10 sek, jest na akumulatory dedykowane i dźwięk przy filmach jest gorszej jakości.
Jeżeli chodzi o jakość zdjęć to tutaj również jest dylemat - na pełnym ekranie troszkę lepiej prezentują się zdjęcia z Samsunga, jednak jak się zbliży to bardziej szczegółowe są zdjęcia z Canona.

Na zoomie

Macro

Tryb panoramy

HDR

Przed zachodem słońca ponowny wypad na rower w kierunku Popielewa

W Popielewie chwilowy postój na plaży i do domu

Wypatrując kolacji

Po wieczornym wypadzie pojawiły się nowe rozterki co do wyboru aparatu - przy Samsungu pojawiają się strasznie brzydkie flary przy fotografowaniu zachodu słońca :/

| 13:51 wtorek, 29 października 2013 | linkuj Samsung mnie zdenerwował i powędrował już do innego właściciela.
| 08:08 niedziela, 20 października 2013 | linkuj grigor86 - zgadza się, w Samsungu przy przyglądaniu się zdjęciom z bliska widać takie rozmycie. W Canonie jest więcej szczegółów. Może to wina matrycy - w Canonie jest CCD a w Samsungu CMOS.

romulus83 - najlepiej jakby wszystko było w jednym aparacie, który miałby na dodatek małe rozmiary - cały czas takiego szukam, ale niestety producenci robią ciągle na złość - np najnowszy aparat serii SX 1xx jest już na aku dedykowane, mogliby go rozwinąć w kierunku SX 2xx bez ekranu 16:9 i aku dedykowanych.

matisliswider - co do baterii to się zgadza, tylko zrobiłem sobie rachunek sumienia ile faktycznie razy zabrakło mi energii - i był to tylko jeden raz - na Bornholmie kiedy to musiałem zastosować zwykłe baterie ze sklepu, a tak to zawsze 1 zapas wystarczył. Chociaż tu może być gorzej bo zauważyłem że bateria jakoś szybciej pada.
matisliswider
| 01:02 niedziela, 20 października 2013 | linkuj Panowie i chłopaki , niewiasty i dziewczyny , prawiczki i dziewice ... Nie sprzęt jest najważniejszy i Sebek to okazuje i publikuje ! Żadna lustrzanka nie zrobi zdjęcia i żaden aparat nie pokaże tego co autor chcę publikować co teraz widzi .
Myślę że bez wątpienia można nazwać Sebka Fotografem :)

PS. Sebek zawsze liczyłeś sobie wymianę baterii to zawsze niezaleźność na wycieczce ... Być niezależnym
romulus83
| 20:12 piątek, 18 października 2013 | linkuj Nie mam zielonego pojęcia o fotografii. :) Nastawiając się na konkretne fotografowane obiekty można zabrać konkretny aparat. Ewentualnie można, kosztem pewnych niewygód, zabierać dwa aparaty i dobierać je w terenie.
| 18:58 piątek, 18 października 2013 | linkuj Sebek, ja naprawdę widzę dużą różnicę w jakości zdjęć. Te z samsunga są jakby bardziej mydlane...Canony mają o niebo lepszą optykę.
Ładną mamy jesień, nie ma to tamto :-)
mogilniak2 | 17:27 piątek, 18 października 2013 | linkuj Witam. Robisz super zdjęcia.....
| 16:49 piątek, 18 października 2013 | linkuj marcingt - o dziwo jak robiłem jednocześnie foty Canonem i Samsungiem to właśnie te przy Samsungu wychodziły bardziej kolorowe.
| 16:46 piątek, 18 października 2013 | linkuj Okiem laika - fotki wyglądają nieco inaczej, ale nie ma tego charakterystycznego, canonowego koloru :)
| 13:10 piątek, 18 października 2013 | linkuj Lustrzanka mnie nie przekonuje bo na co mi aparat, którego mi się targać nie będzie chciało :P
vanhelsing
| 12:58 piątek, 18 października 2013 | linkuj A nie myślałeś o lustrzance? Ciężka i niewygodna, ale zdjęcia zwracają wszystkie niedogodności :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa empot